1 października, 2022

Pozycjonowanie wizytówek Google i kampania reklamowa YouTube Ads – jak robić to prawidłowo?

3 min read

YouTube każdego dnia odwiedzany jest przez coraz większą liczbę użytkowników. Nie jest więc niespodzianką, że reklamodawcy to zauważają i publikują tam swoje oferty. Kampania reklamowa YouTube Ads to niesamowita okazja do nawiązania kontaktu z docelowymi odbiorcami i przedstawienia im swojego produktu lub usługi. Jaki związek z tą formą promocji ma jednak pozycjonowanie wizytówek Google> Okazuje się, że w obu przypadkach konieczna jest dbałość o nawet najmniejsze szczegóły. Przyjrzyjmy się temu na przykładzie optymalizacji profilu Google Moja Firma.

Jakie dane należy umieścić w profilu Google, aby optymalizacja była skuteczna?

Najważniejsze jest to, aby dodać aktualny adres firmy. Pamiętaj o poprawności językowej, ponieważ każda literówka czy błąd może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie wizytówki oraz na samym potencjalnych klientów. Dzięki poprawnemu wprowadzeniu adresu klienci korzystający z map Google nie będą mieli problemu z dotarciem do Twojej siedziby firmy, niezależnie od tego, czy podróżują samochodem, rowerem czy pieszo. Zakres optymalizacji wizytówek obejmuje również dodanie firmowych numerów telefonów oraz adresów stron internetowych. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach internauci przywiązują dużą wagę do spójności wizerunkowej oraz informacyjnej. Oznacza to, że witryna, do której link pojawia się na Google Maps, musi zawierać te same informacje, które pojawiają się w wizytówce. Mowa tu o godzinach otwarcia, adresach, numerach telefonów i ofertach firmy. To samo dotyczy innych form marketingu online. Aby kampania reklamowa YouTube Ads przyniosła pożądane efekty, informacje zawarte w ofercie powinny być zgodne z danymi przedstawionymi na stronie docelowej.

Pozycjonowanie wizytówek Google ma wpływ na wizerunek firmy

Nie wystarczy tylko poprawne uzupełnienie wszystkich danych adresowych firmy w profilu Google Moja Firma. Musisz pamiętać, aby dodać również zaktualizowane zdjęcie Twojej siedziby. Celem tego zabiegu jest nie tylko zaprezentowanie budynku, ale także ułatwienie klientowi dotarcia do Twojej siedziby, dlatego zdjęcie musi być rzeczywiste. W przypadku zmiany wyglądu elewacji należy jak najszybciej umieścić nowe, aktualne zdjęcie. 

Proces pozycjonowania wizytówek Google obejmuje również opinie byłych lub obecnych klientów, które są niezwykle ważne, ponieważ nowi odbiorcy mogą je przeczytać i dzięki nim skorzystać z Twoich usług. Ważne jest nie tylko otrzymywanie recenzji, ale także bezpośrednie odpowiadanie i reagowanie na wszystkie pytania, reklamacje lub niepochlebne komentarze. Należy wspomnieć, że ich usunięcie jest długim i trudnym procesem i nie zawsze kończy się powodzeniem. Aby to zrobić, konieczne jest wykazanie, że określone opinie klientów całkowicie naruszają regulamin.

Podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie wizytówek Google wymaga niemałego zaangażowania. Z tym samym wiąże się kampania reklamowa YouTube Ads. Aby działania marketingowe przyniosły zamierzone efekty, oferta musi być odpowiednio zoptymalizowana i przedstawiać informacje dostosowane do wymagań grupy docelowych odbiorców. Maksymalnie wykorzystaj więc potencjał swojej firmy i stwórz strategię, dzięki której staniesz się liderem w swojej branży!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.